Thursday, May 28, 2009

ပီတိ ဟူသည္

ဘေလာ့ဂ္ေလးေပၚ မေရာက္တာ ၾကာသြားတယ္။ ခြင့္လႊတ္ၾကပါ။ က်မ ပိတီစားၿပီး၊ ဗုိက္ထဲက သားေလးအတြက္ အလုပ္႐ႈပ္ေနလို႔ပါ။ ဘာပိတီေတြ စားေနသလဲလို႔ ေျပာျပခ်င္တယ္။ က်မရဲ႕ ၀ါသနာဗီဇကို ေပၚလြင္ေစပါတယ္။ က်မက သူမ်ားကို သိပ္ ဆရာလုပ္ပါတယ္ (မုန္းဖို႔ေကာင္းတယ္ေပါ့ေနာ္)။ ဒါ့ျပင္ အိမ္(က်ဳိက္ထိုမွာ) ဆို ဗီြဒီယိုျပရင္ အနီးအနားမွာရွိတဲ့ ကေလးေတြအားလုံး အိမ္ထဲမွာ အျပည္အလွ်ံ လာၾကည့္တတ္ၾကၿပီး အဂၤလိပ္စာတမ္းထိုးဆိုရင္ က်မက ေမေမတို႔နဲ႔ အားလံုးကို ဘာသာျပန္ျပေလ့ရွိတယ္။ ဒါကလည္း သူမ်ားေတြကို ဆရာလုပ္နည္းတမ်ဳိးဆိုတာ မသိဘဲ ဆရာလုပ္ခဲ့ပါတယ္။

က်မက ျမန္မာျပည္မွာကတည္းက (KMD Computer Center, Software Department) က ဆရာမေလးတေယာက္ ျဖစ္ပါတယ္။ စာသင္တာကို အင္မတန္မွ ၀ါသနာပါၿပီး တေန႔မွာ သူမ်ား ၃ ခ်ိန္ေလာက္သင္ရတာကို က်မကေတာ့ ၄ ခ်ိန္အျပည့္ သင္ရတတ္ပါတယ္။ အသံေတြေပ်ာက္ၿပီး သင္တန္းသူ၊ သင္တန္းသားေတြရဲ႕ ေရွ႕ေရာက္မွ အသံျပန္ထြက္လာတတ္ပါတယ္။ စာသင္ရတာကို ေပ်ာ္တတ္တဲ့ ဆရာမေလးတေယာက္ေပါ့။

ဒီလိုနဲ႔ အဂၤလန္ေရာဂါတက္ၿပီး ေက်ာင္းသြားတက္မယ္၊ ေက်ာင္းအပ္၊ အလုပ္ထြက္ ဗီဇာမရတာနဲ႕ ထိုင္းႏုိင္ငံ ဘန္ေကာက္ကို ဆရာမအလုပ္နဲ႔ ထြက္လာခဲ့ပါတယ္။ ဘန္ေကာက္က ဆရာမအလုပ္က က်မေမွ်ာ္လင့္ထားတဲ့ ေက်ာင္းသားအမ်ားႀကီးကိုသင္ရတဲ့ အလုပ္မဟုတ္ဘဲ တအိမ္တည္းမွာရွိတဲ့ ေက်ာင္းသူ ၆ ေယာက္ေလာက္ကို ဆရာမ ၃ ေယာက္က သင္ေပးရတဲ့ (Guide) ဆရာမပံုစံမ်ဳိးမို႔ က်မ စိတ္ဓာတ္ေတြ အႀကီးအက်ယ္ က်သြားခဲ့တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ က်မ ၆ လေလာက္ေနေတာ့ တျခား ကြန္ပ်ဴတာအလုပ္တခုရတာနဲ႔ ထြက္လိုက္တယ္။

အဲဒီ ကြန္ပ်ဴတာအလုပ္မွာ က်မရဲ႕ ခင္ပြန္းသည္နဲ႔ ဆံုၾကေလသတည္းေပါ့။ ဒီလိုနဲ႔ တျခား ကုမၸဏီတခုကုိ (Programmer) အလုပ္နဲ႔ ထပ္ေျပာင္းျဖစ္ခဲ့တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ကစလို႔ တနဂၤေႏြေန႔ေတြမွာ က်မ ျမန္မာအလုပ္သမား ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားေတြကို ကြန္ပ်ဴတာအေျခခံ သင္ေပးခြင့္ရျပန္တယ္။ က်မရဲ႕ အေပ်ာ္ဆုံးအခ်ိန္ေလးေတြ ျဖစ္ခဲ့ျပန္တာေပါ့။ ဒီလိုနဲ႔ က်မရဲ႕ အလုပ္တဖက္၊ ပညာေရးတဖက္၊ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြတဖက္နဲ႔ ခင္ပြန္းသည္ရဲ႕ ပံ့ပိုးေပးမႈေၾကာင့္ အဆင္ေျပေျပ ေအာင္ျမင္စြာ ျဖတ္သန္းႏုိင္ခဲ့တယ္။ ခုခ်ိန္ထိ က်မရဲ႕ စာသင္ေပးခဲ့ရတဲ့ ေက်ာင္းကေလးကို လြမ္းေနမိျပန္တယ္။

ဒီလိုနဲ႔ စင္ကာပူမွာ (Analyst Programmer) - (System Analyst) အျဖစ္နဲ႔ ေနသည္ေပါ့။ ဒီလိုနဲ႔ သားေလးတေယာက္ေမြးဖြားဖို႔ ၈ လေက်ာ္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ ထိုင္းမွာရင္ႏွီးခဲ့တဲ့ မိတ္ေဆြတေယာက္ စင္ကာပူမွာ အလုပ္ရတယ္။ သူကြ်မ္းက်င္တဲ့ (Programmer) အလုပ္ မဟုတ္တဲ့အခါမွာ က်မကို အကူအညီေတာင္းလာတယ္။ သူ႕ရဲ႕အလုပ္ (Project) နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ေပါ့။ အမွန္အတိုင္းေျပာရရင္ေတာ့ ကိုယ္၀န္ေဆာင္ အလုပ္တဖက္နဲ႔ အိမ္ျပန္ေရာက္တဲ့အခ်ိန္မွာ အနားယူခ်င္ပါၿပီ၊ အရမ္းပင္ပန္းပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ မိတ္ေဆြ သူငယ္ခ်င္းကလည္း အခက္အခဲရွိေနေတာ့ သူ႕ (Project) ကို ရွင္းေပးရင္း အခ်ိန္ေတြ ကုန္ခဲ့ပါတယ္။ အင္မတန္မွ ႐ုိးသားျဖဴစင္တဲ့ တိုင္းရင္းသားမိတ္ေဆြက သူ႔ (Project) ကေလး အဆင္ေျပတာကို ၀မ္းသာေနတဲ့ သူ႕ပံုစံ ျမင္ရေတာ့ က်မ အတိုင္းအဆမဲ့ ပီတိျဖစ္မိတယ္။ က်မ အဲဒီပီတိမ်ဳိး သိပ္သေဘာက်တယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်မဘ၀မွာ ဆရာမလုပ္ဖို႔ပဲ ေမွ်ာ္လင့္တယ္။

ျမန္မာျပည္ျပန္မယ္၊ သင္တန္းေလးဖြင့္မယ္၊ စာသင္မယ္။ ဒါေလးက က်မရဲ႕ ဆႏၵေလးပါ။ အခြင့္အေရးရရင္ စာသင္၊ သင္တန္းေက်ာင္းေလးဖြင့္ဖို႔ စဥ္းစားတယ္။ စင္ကာပူေရာက္ခါစက (Peninsula Plaza) မွာ ပညာဒါနသင္ေပးဖို႔ စံုစမ္းၿပီး ကတ္ေပးခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ က်မကို မဆက္သြယ္လာခဲ့ဘူး။
က်မ ပီတိခ်ဳိၿမိန္စားျခင္းရဲ႕ အရသာ သိသြားၿပီမို႔ ေနာက္ထပ္ ပီတိစားဖို႔ အၿမဲတမ္း ပီတိစားႏုိင္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနဦးမည္။

3 comments:

မိုးေကာင္းသူ said...

ပီတိ မ်ားမ်ားစားႏုိင္ပါေစရွင္။

မိဘေမတၱာ said...

ဟုတ္ကဲ့ စားဖို႔ အမ်ားၾကီးက်ဳိးစားမယ္။

GreenGirl said...

အစ္မေရ ေခ်ာေခ်ာေမာေမာ ေမြးဖြားႏိုင္ပါေစေနာ္။ ပီတီေတြလည္း အမ်ားၾကီးစားႏိုင္ပါေစ :)

link သြားလို႔ေက်းဇူးပါေနာ္။